TECHNOLOGIA

TECHNOLOGIA ZNACZY WSZYSTKO

Na pierwszy rzut oka wycieraczka szyby samochodowej to mało skomplikowany produkt, jednak nic bardziej mylnego. Przeciętna wycieraczka składa się z kilku do kilkunastu elementów, praktycznie każdy z nich jest wytwarzany przy wykorzystaniu innej technologii. Spektrum jest szerokie, od przetwórstwa elastomerów, tworzyw sztucznych, konfekcjonowania stali przez odlewnictwo ciśnieniowe oraz skomplikowane zagadnienia z dziedziny inżynierii chemicznej dotyczące powłoki. Poszczególne elementy muszą być tak przygotowane aby po zmontowaniu stanowiły integralny produkt. Dopiero synergia wszystkich cech poszczególnych elementów wycieraczki stanowi o jego wysokich właściwościach.

Wycieraczka szyba samochodowych

SKRAJNIE EKSTREMALNE WARUNKI

Przeciętna wycieraczka pracuje na szybie około roku, w tym czasie musi się sprawdzić w skrajnie ekstremalnych warunkach, gorąco-mróz, sucho-mokro, szybko-wolno, śnieg, sól, pył, błoto… W tym czasie wykonuje blisko 800 000 roboczo-cykli, pokonując odległość blisko 1300 km po szybie samochodu i usuwając wodę z powierzchni porównywalnej do stu boisk piłkarskich czy powierzchni skrzydeł stu samolotów Airbus A380. Aby wykonać tak ciężką pracę zapewniając bezpieczeństwo, do produkcji wycieraczek muszą zostać użyte wyłącznie najlepsze surowce i zostać przetworzone w ściśle kontrolowanych warunkach. Dopiero wtedy wycieraczki będą w stanie sprostać rygorystycznym wymaganiom swoich użytkowników i dopiero wtedy można powiedzieć, że technologia znów odniosła sukces.

NOMENKLATURA VISEE

Pudełko płaskich wycieraczek szyb samochodowych
Nomenklatura VISEE